tisdag 6 september 2011

Att skriva PM

De senaste dagarna har jag ägnat åt att skriva ett så kallat PM.
Ett PM är detsamma som vad jag tidigare har benämnt som uppsats. Målet var att skriva minst 1000 ord, kring ämnet kunskap och lärande.
Min uppgift var att diskutera kring just detta, vad som är kunskap, hur jag tillgodogör mig kunskap. Och vad som är lärande och vilka definitioner som finns idag.

Uppgiften var intressant, och bitvis lite svår. Jag känner att jag fick ut mycket av att faktiskt reflektera över vad som är lärande. Det räcker inte att inneha fakta, jag måste också veta hur jag kan använda mig av fakta, och varför det är på ett visst sätt.
Jag fick slutligen också reflektera över mitt eget lärande, hur jag lär mig och varför jag tror att det är just det tillvägagångssättet som fungerar allra bäst för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar