fredag 23 september 2011

Arbete i Word och Excel

Denna vecka har jag arbetat i word och excel med olika fokus.
Jag har lärt mig nya saker, som jag känner att jag verkligen kommer ha nytta av framöver.
Det jag lärt mig i word är hur jag infogar sidnumrering som startar på exempelvis sida tre (efter titelsida och innehållsförteckning) men ändå börjar med nummer 1.

I excel har jag lärt mig olika formler, hur jag kan göra så att programmet i sig räknar ut de olika posterna i exempelvis en budget. Mycket användbart, och bra att kunna!

Härnäst är det fokus på internet, datorer och IT. Jag skall försöka printa ned vad jag själv vill veta mer om, och helt enkelt ta reda på det. Jag skall sedan illustrera detta på just denna blogg, med hjälp av olika videos, text och bild.
Så nu har jag alltså ett par dagars spännande arbete framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar